Redan torsdag kväll..

Fattar inte att tiden går så fort..och inte har jag hunnit blogga. I måndags hade vi en snöstorm som svepte in över NY, så jag var hemma med barnen. Här stänger skolan om det snöar för mycket. det handlar nog mest om säkerhet, de flesta barnen åker skolbuss och de har inga vinterdäck (inga bilar har det i )
Var ledig igen på onsdag och skulle åka och till Teahs klass kl 09, dem skulle visa upp vilka fina böcker dem gjort för föräldrar som kunde komma.Tänkte att jag skulle åka lite tidigare för jag ville åka förbi starbucks men nix pix BILEN STARTADE INTE!!!  Så jag fick traska dit, vilket inte egentligen gör nåt men den närmaste vägen måste man gå en genväg genom ett skogsparti med nedförsbacke..inte så kul i snö och is.  Bara tur att jag inte ramlade, och skulle jag ta den andra vägen så tar det ca 30 min att gå dit..och det hade jag inte tid för.
När jag kom hem igen fick jag hjälp av en granne att starta bilen, det var bara batteriet som hade dött..tur för mig!! För Teah ska vara med i ett projekt, och kl15 måste köra henne dit..en bit ifrån där vi bor. Svårt att ta sig dit med buss.
Detta projekt kommer att hålla på i ca 2 månader två gånger i veckan. Det kallas för robotic therapy. Hon kommer att jobba med sin svaga arm tillsammans med en robotarm som hjälper henne att utföra olika saker på en dator.
Ska bli kul och se om det hjälper hennes höger arm att bli starkare. Inte världen bästa bild men ni får iallafall en bildhur det ser ut.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Verkar ju vara en supersak som Teah får vara med om. Lite coolt att få arbeta med en robot.

Bilar är himla grrrrrr. När de fungerar är de hur bra som helst men när de krånglar då du.



Stora kramar

2009-03-07 @ 09:13:10
Postat av: rosvikstjejen

sorry, det var från mig

2009-03-07 @ 09:13:38
URL: http://minsidafnos.blogspot.com
Postat av: Embla, Lillasyster och världensbästa Moster

hoppas det funkar, hon är en starktjej så hon kommer kämpa!



Ps; Jennie, där du skriver in din blogg adress måste du skriva http://mrsmorgan.blogg.se nu står det http://[email protected]





hihi

2009-03-07 @ 11:13:05
URL: http://theembla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0